Masterclasses

BM organiseert op donderdag 5 oktober een vakdag in Beeld & Geluid in Hilversum. In samenwerking met Mediaborrel Noord (MBN) en de Broadcast Media Community (BMC) nodigen we je uit voor masterclasses door gereputeerde namen uit de branche. Je kunt kiezen uit 5 verschillende sprekers en maximaal 2 sessies bijwonen. Aansluitend vindt de Broadcast Media Society plaats, met ditmaal jubilerend producent Harry de Winter (40 jaar in het vak) als speciale gast.

 

Schrijf hier snel in, de ruimte is beperkt!

 

De masterclasses:

 1.  Do you love me yet?
Matthias Scholten-klein

Matthias Scholten, Chief Content Officer bij RTL en creatieve libero, vertelt over het bouwen van lokale love brands in een markt vol internationale verleiders. Hij geeft een inkijkje in de contentstrategie van RTL en het bouwen aan merken die 24/7 beschikbaar zijn voor de consument. Merken waarbij elk mogelijk platform wordt ingezet en elk platform RTL even lief is. Want als de consument geen verschil meer maakt wat hij of zij wanneer en waar kijkt, waarom zou je dat als mediabedrijf dan nog doen?

 

2. The show must go on
Bolke Burnaby Lautier-klein

De functie van Bolke Burnaby Lautier bij United is niet te omschrijven, maar grote internationale klanten weten hem altijd te vinden als ze een vraag hebben over het registreren van popconcerten in 4K. Vraag het Beyoncé, U2, Cold Play, The Rolling Stones of Katy Perry, om maar wat namen te noemen, dan wel de petrol heads van The Grand Tour op Amazon. Als het ‘anders moet’, weet Bolke raad met behulp van de nieuwste techniek. En hij kan daar als geen ander over vertellen.

 

3. The augmented reality check
Ralf van Vegten-klein

Als CIO van NEP The Netherlands is Ralf van Vegten verantwoordelijk voor alle broadcast- en mediatechnologie. NEP is voorloper op het gebied van fotorealistische augmented reality (AR), waarvan opdrachtgevers voor onder meer dagelijkse (live) sportprogramma’s en grote entertainmentshows steeds meer gebruikmaken. Ralf laat zien welke rol AR in de productie speelt. Ondersteund door recent beeldmateriaal van (live) producties benadrukt hij het verschil tussen traditioneel en state-of-the-art gebruik van AR.

 

4. Nederlands (jeugd)drama: serious business
Tamara-Bos-klein

Tamara Bos is sinds 1994 actief als scenarioschrijfster. Ze bewerkte talloze boeken van Annie M.G. Schmidt (Otje, Minoes, Wiplala), maar schreef ook veel eigen werk, zoals Het paard van Sinterklaas dat met een Gouden Kalf werd bekroond. Overal in de wereld winnen Nederlandse film- en dramaseries prijzen en worden makers uitgenodigd om les te geven. Tamara gaat uitgebreid in op het belang van hoogstaand jeugd- en familiedrama en waarom aanbieders als Netflix en Videoland hierin zouden moeten investeren.

 

5. Thank you for the music
Martijn Schimmer-klein

In 1995 componeerde Martijn Schimmer zijn eerste leaderpakket voor Peter R. de Vries misdaadverslaggever. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen en is hij al meer dan 20 jaar componist voor films, tv-programma’s, idents, dramaseries en commercials. Martijn vertelt over het belang van muziek bij beeld en de rol die muziek kan spelen bij het verbinden van de offline en online kijkervaring. We denk allemaal na over een logo, lettertype of de vormgeving van de leader, maar hoe klinken we eigenlijk? En welk gevoel geeft de muziek mee aan het programma?

 

Reserveer hier je plaats!

 

Sta je als kandidaat ingeschreven bij de BMC?

Dan betaal je slechts € 10,- voor de hele middag.

(Niet leden betalen € 50,-)

 

Let op: zorg dus dat je profiel op www.bmcommunity.nl actueel, bijgewerkt én goedgekeurd is. De BMC is een platform, waar opdrachtgevers via een uitgebreide zoekmachine zélf kandidaten kunnen zoeken en rechtstreeks uitnodigen op basis van beschikbaarheid, skills, werkervaring, et cetera. Jouw BMC-profiel kun je beschouwen als een acquisitie tool gedurende je hele mediacarrière. Je actuele beschikbaarheid en laatste werkervaring zijn eenvoudig via de web app bij te houden.

De Broadcast Media Community heeft de handen ineengeslagen met Mediaborrel Noord (MBN), waarmee deze online platforms elkaar versterken op het gebied van personeelbemiddeling in de mediawereld. Door het samengaan van de BMC en MBN heeft jouw potentiële (nieuwe) opdrachtgever de keuze om een vacature wereldkundig te maken via MBN op Facebook, óf heel gericht zelf te zoeken in de BMC.

 

Het programma op 5 oktober:

 

 

13.30 uur: Ontvangst met koffie/thee in Beeld en Geluid op het Media Park in Hilversum

13.45 uur: Welkomstwoord en verwijzing naar de locaties van de masterclasses

14.00 uur: Eerste ronde masterclasses

15.00 uur: Tweede ronde masterclasses

16.00 uur: Napraten en inloop Broadcast Media Society

16.30 uur: Talkshow BMS met Harry de Winter, onder leiding van Robert ten Brink

17.30 uur: Borrel

Locatie: Beeld en Geluid
Media Parkboulevard 1, 1217 WE Hilversum

 

 

 

Powered by :

 

 

logo-mbn-bmc

 

 

 

 

Geef een reactie